fredag 12 juni 2009

Lek med bror Texas i Stockholm

Eftersom jag jobbar tillsammans med Texas matte och husse i Stockholm, har jag och Zaphira varit och hälsat på i två dagar. Hon har till sin och jag tror även Texas stora lycka, fått busa oavbrutet i två dagar.

Vi började äventyret med en tågresa till storstan, den första för Zaphira. Valparna har lekt, kappsprungt och tuggat på varandra oavbrutet hela tiden, men aldrig ett morr eller sur min. De är verkligen jämnstarka i lek och psyke. Mellan jobbstunder har Helena och jag gått runt i området. Zaphira slängde sej i vattnet, för hon trodde att hon skulle lyckas fånga sjöfägel och Texas som vanligtvis inte badar frivilligt slänger sej efter. Tur att de torkar snabbt...

Hej ! "Välkommen hit" säjer Texas.

Vad finns det i vattnet ? Ska vi fånga det ?

Zaphira klar för att dyka i och fånga ankor, inbillar hon sej.

Vi racar oss torra, och snabbt går det.



Texas tittar på Zaphira som är helt fixerad vid hans tuggben, för hon är inte van att få tuggben.
Texas smyger på Zaphira. "Nu TAR jag DEJ!"

"Äsch, du såg mej"

2 kommentarer:

annkin57 sa...

Jag tycker det här ser bra ut, be dom träna mycket!!!!1

Sophia sa...

Åh sötisar! SÅ mysigt att se Texas så himla avslappnad och tillfreds!
/Fia